Monday, April 1, 2013

Petua Bagi Rambut Cepat Panjang

petua rambut cepat panjang

Petua Bagi Rambut Cepat Panjang | Inginkan rambut sihat dan cepat panjang? Kami ada cara yang boleh dikongsi bersama. Jom semak.

1. Sekiranya rambut kamu rosak atau hujungnya bercabang, segeralah merapikan bahagian yang bercabang itu dengan memotongnya kerana ini merupakan langkah awal.

2. Jangan bersyampu setiap hari. syampu boleh mengurangkan minyak semula jadi yang dihasilkan oleh rambut dan ia sangat berguna untuk zat rambut. Sekiranya kamu tidak selesa kerana rambut mudah berbau, gunakan sedikit perapi agar rambut kembali wangi.

3. gunakan produk-produk penataan rambut sesedikit mungkin. Misalnya gel, volumizer, serum, semburan rambut dan sebagainya. Penggunaan produk yang terlalu kerap boleh membuatkan rambut keras sehingga kamu terpaksa memerlukan syampu untuk membersihkannya.

4. Minimumkan penggunaan peralatan yang panas seperti pengering rambut, pengeriting rambut dan pelurus rambut.

5. Gunakan sikat rambut untuk mengurut kulit kepala setiap malam. Lakukan gerakan memutar ke seluruh kulit kepala sekitar 15 minit. Setelah itu, sikat rambut kamu secara perlahan dari pangkal rambut sehingga ke hujung. Cara ini akan menyebarkan minyak semula jadi pada pangkal rambut ke seluruh rambut hingga ke hujungnya.

Baca Lagi Petua Rambut Yang Lain!

No comments:

Post a Comment