Saturday, April 6, 2013

Allahu Rabbi! Anak Ini Lahir Bersama Sebuah Al-Quran Kecil


Allahu Rabbi! Anak Ini Lahir Bersama Sebuah Al-Quran Kecil | Seorang bayi dilahirkan bersama sebuah Al-Quran kecil.. bayi yang diberi nama Abdul Wahab Iyanda Aderemi Irawo oleh sorang ulamak itu dilahirkan pada 7 mei 2012.

Dalam pemberian nama tersebut, ulamak terkenal tersebut Ustaz Abdul Rahman, menasihati ibu bayi tersebut bahawa bayinya bukanlah seorang nabi walaupun ia lahir dari rahimnya sambil memegang Quran.

Beliau juga menambah bahawa hal tersebut merupakan kehendak Allah, untuk mengirim bayi tersebut ke dunia dengan cara yang menakjubkan, iaitu lahir dengan membawa Quran dari rahimnya.

Ulama lain yang ikut serta dalam acara menamakan bayi tersebut antara lain Sheikh Abdulraman Sulaiman Adangba, Ketua dari Komuniti Nasrulifathi,Ustad Alhaji Abdullahi Akinbode, dan Dr Ramoni Tijani dari Komuniti Islam Alifathiquareeb.

Ahad (13/5), ibu bayi ini memeluk Islam setelah melihat bayinya lahir dengan membawa Quran dari rahimnya. Kini,ibu berusia 32 tahun yang dulu bernama Kikelomo Ilori ini kemudian menukar nama menjadi Sherifat

No comments:

Post a Comment