Saturday, April 6, 2013

Fuh Kesian! Lelaki Ini Hilang Wajah Kerana Renjatan Elektrik. Bagaimanakah Rupanya?


Fuh Kesian! Lelaki Ini Hilang Wajah Kerana Renjatan Elektrik. Bagaimanakah Rupanya? | Fort Worth, Texas, Dallas Wiens, 25, sedang menunggu untuk dilakukan pembedahan wajah setelah mengalami kecelakaan yang mengerikan pada tahun 2008 ketika kabel voltan tinggi membakar wajahnya.

Doktor yang membantu dalam operasi pertama berhasil mengalihkan sebahagian daripada kulit dan otot-otot belakang wajahnya, namun ia masih belum dapat melihat, bau dan makan.
Dallas, enam bulan di hospital, menerima puluhan operasi, dan menghabiskan 3 bulan dalam keadaan koma, sekarang menunggu untuk menjadi orang ketiga di Amerika untuk menerima transplantasi.

Wiens mengakui bahawa “I miss my view,” tetapi 'apa yang saya lebih rindukan adalah perasaan wajah saya dan rasa bau saya..

Sekali pun doktor berjaya mencangkok kulit dan otot yang diambil dari punggung dan pahanya di atas tengkoraknya yang hangus, dia praktis menjadi seperti manusia tanpa wajah. Selain buta sama sekali, Dallas juga tidak memiliki hidung, bibir, alis ..

No comments:

Post a Comment