Monday, April 1, 2013

Kisah Di Sebalik Wajah Misteri Muncul Dalam Air


Kisah Di Sebalik Wajah Misteri Muncul Dalam Air | Keluarga De Vanny melawat Arizona Memorial pada hari Isnin, dan seperti biasa, Susan telah mengambil banyak foto.

"Saya membelek gambar-gambar dan melihat berapa banyak yang saya benar-benar perlu, dan membuang yang teruk dan kemudian saya jumpa foto ini," kata Susan De Vanny.

Foto permukaan air di atas bangkai kapal itu, dengan minyak berkilauan, menunjukkan imej yang kelihatan seperti wajah manusia. Susan tidak cukup pasti apa yang membuatkannya terjadi sedemikian.

"Saya menunjukkan kepada suami saya dan saya tidak berkata apa-apa, saya berkata hanya perlu lihat gambar dan beliau berkata oh my gosh ia adalah wajah, dan kemudian anak-anak melihatnya dan mereka berkata oh wow."

1,177 kelasi telah meninggal dunia di atas kapal USS Arizona semasa serangan ke atas Pearl Harbor pada tahun 1941. Kebanyakan tubuh yang mati tidak pernah dijumpai. Keluarga De Vanny belajar semua ini apabila mereka melawat memorial itu. Dan selepas mendapat lebih kejutan, Susan berkata mungkin imej ini adalah mesej dari luar.

"Ia kelihatan benar-benar sedih, benar-benar sedih dan muda. Muka itu, bagi saya kelihatan muda, yang saya tidak tahu jika ia mewakili orang-orang pada masa itu yang maut."

Keluarga De Vanny akan menghabiskan beberapa hari lagi di pulau-pulau itu dan mengambil lebih banyak gambar. Tetapi mungkin tiada yang cukup diingati seperti gambar yang satu ini.

"Yang pasti, ia pasti akan membawa saya kembali ke Hawaii setiap kali saya melihatnya." tambah Susan.

No comments:

Post a Comment