Wednesday, April 3, 2013

Fuh Kejam! Ibu Tiri Durjana Potong Telinga Dan Jari Jemari Kanak-Kanak Ini!


Fuh Kejam! Ibu Tiri Durjana Potong Telinga Dan Jari Jemari Kanak-Kanak Ini!  | Pada Januari 2010 ibu tiri kepada seorang anak gadis yang berusia 6 tahun dipercayai telah memotong telinga kiri dan empat jari-jemarinya, Guangzhou Daily melaporkan.

Akhbar itu melaporkan bahawa suspek dipercayai mengheret anak gadis tersebut ke dapur rumah mereka di Guangdong, China.

Di sana, dia dilaporkan telah memotong telinga kiri anak tirinya dengan pisau dapur. Gadis itu menjerit dan meronta sehingga tumpah darahnya di seluruh lantai dapur.

Dia berusaha lari keluar dari dapur, tetapi penyerang dipercayai menangkapnya dan meletakkan tangan kanannya pada papan cincang sebelum memotong pula keempat jarinya.

Laporan media di China mengatakan bahawa luka juga ditemui di bahagian alat sulitnya. Liang Zutian, pengarah keselamatan di desa Hefeng, Foshan City, mengatakan kepada wartawan bahawa beliau belum pernah melihat ibu yang sebegitu kejam.

Gadis itu dibawa ke hospital terdekat oleh ayahnya. Dia meninggalkannya di sana dengan 6,000 yuan ($ 1,200) untuk kos perawatannya. Akhbar China belum dapat menghubunginya .

Pihak hospital telah membawa kes itu kepada polis, yang kemudiannya menangkap ibu tiri tersebut. Ketika melihat polis, dia menangis. Dia terus menangis dan mengatakan dia berharap dia sudah mati.

Tidak diketahui apa yang telah menyebabkan serangan tersebut. Penduduk kampung mengatakan kepada wartawan bahawa pasangan itu berkahwin 12 tahun yang lalu, tetapi tidak mempunyai anak pada awalnya.

Mangsa ialah dari isteri terdahulu ayahnya. Pasangan itu kemudian mempunyai dua anak bersama-sama, seorang gadis dan seorang lelaki, kedua-duanya lahir dalam dua tahun lepas.

Ibu tiri itu tidak tinggal di rumah yang sama sebagai pasangan dan hanya mengunjungi mereka pada hari itu. Polis masih menyiasat dan sedang cuba untuk mencari pengasuh anak gadis itu, yang menghilang selepas kejadian.

Ketika wartawan berkunjung ke rumah, pintu itu terkunci. Tetangga berkata keluarga itu tidak menghadapi masalah kewangan.

Mereka menambah bahawa ayahnya adalah lelaki yang baik, tetapi isterinya agak sombong. Dia juga berkelakuan aneh, yang menyebabkan tetangga-tetangganya tidak terlalu banyak berhubungan dengan dia.

Wartawan melawat mangsa di hospital, dan melihatnya ketika jururawat membantu untuk menukar kain pembarut. Gadis kecil itu mula menangis, dan jururawat memeluknya dan menyeka air matanya.

Seorang ahli kakitangan jururawat mengatakan bahawa dia tidak banyak bicara sejak dia mengaku.

Dia menolak untuk berbicara tentang luka dan berkata: “Saya tidak dapat memberitahu walaupun kamu bunuh saya.”

No comments:

Post a Comment