Tuesday, March 19, 2013

Kisah Sedih Seorang Anak Didera Dengan Teruk Sekali Oleh Ayahnya


Kisah Sedih Seorang Anak Didera Dengan Teruk Sekali Oleh Ayahnya | China : Sememangnya sukar untuk dipercayai di zaman serba moden ini masih wujud bapa yang tidak berperikemanusiaan dan bersifat kejam. Alhamdulillah kini kanak-kanak ini telah berjaya diselamatkan dan telah dihantar ke rumah kebajikan, sementara bapanya telah dipenjarakan. Saban hari, jeritan inilah yang selalu kami penduduk di sekitar ini akan dengar. Kisah ini luahan seorang penduduk yang melihat sendiri kanak2 ini didera ..

Ayah, tolong jangan pukul saya lagi!

Tiada siapa yan berani membantu, kami semua hidup dalam kesusahan dan masalah masing-masing. Tiada siapa dapat menyembuhkan luka dan ketakutan yang menyelubungi hidup kanak-kanak ini. Sehingga kini mereka masih trauma dan sering meracau di setiap malam. Siapa yang boleh bertahan jka seumur hidup dari lahir didera dan diperlakukan macam haiwan.

Cuba anda bayangkan jika anak-anak anda diperlakukan sedemikian. Siapa yang dapat bertahan jika diperlakukan begini setiap hari? Pada siapa mereka mahu meminta pertolongan? Sedangkan anak-anak dilanggar di tengah jalanraya pun tidak dipedulikan, inikan pula tangisan kanak-kanak ini..siapa yang mahu membantu? Inilah situasi di negara China, dimana kemanusiaan telah dibuang jauh dari kamus hidup mereka.

Saya mahu membantu kedua-dua anak-anak, tetapi saya tidak dapat berbuat demikian. Bagaimana untuk membantu? Dengan apa? Saya masih dibawah tanggungan ibu-bapa. Saya hanya boleh mendoakan yang terbaik. Tetapi kekuatan dari saya seorang adalah terlalu terhad. Jadi saya ingin meminta bantuan. Jika anda mahu membantu, atau jika anda mempunyai sebarang cadangan bagaimana untuk memperbaiki masalah ini, sila berhubung dengan saya.

Nombor telefon: 1%736@0#217

November 10

Oleh kerana tahap kecederaan kanak-kanak itu amat kritikal, pihak berkuasa yang berkaitan telah menghubungi pusat kebajikan tempatan, dan kanak-kanak ini telah dihantar ke sana buat sementara waktu. Jurucakap bagi pihak berkuasa yang berkaitan menunjukkan bahawa mereka akan dijaga, dan buat masa ini, hak penjagaan mereka telah ditarik dari si bapa oleh pihak mahkamah bagi melindungi kanak-kanak itu.Sehingga kini saya tidak dapat melupakan wajah kanak-kanak ini yang berlumuran darah dan luka yang masih baru lagi. Mungkin mereka baru sahaja dipukul oleh ayah mereka. Dari riak matanya seolah-olah memohon pertolongan supaya mereka dikeluarkan dari neraka ciptaan ayah mereka itu.

Zaman kanak-kanak adalah masa yang paling menggembirakan, ia sepatutnya penuh dengan kebahagiaan, bermain, riang, dan penuh harapan untuk masa depan. Tetapi dalam mata kanak-kanak berusia 5 tahun ini, zaman kanak-kanaknya tidak begitu indah. Setiap hari dia dipukul oleh bapanya, kanak-kanak ini kelihatan kelaparan, mukanya yang tidak tidak berani menatap mata orang lain, air muka yang melihat orang lain mempunyai keseronokan dan bermain, manakala dia sendiri dikunci di dalam sepanjang hari .Apabila saya pecah masuk ke dalam bilik itu, saya tidak boleh percaya dengan apa yang saya lihat, bilik ini seolah-olah satu bilik penyeksaan. Darah ada di merata-rata, ada yang masih baru dan ada yang sudah kering.Kanak-kanak ini telah berulang kali dipukul hingga seluruh badanya dipenuhi dengan luka lama dan luka baru.

Kaki kanak-kanak ini telah dipotong oleh bapanya menggunakan jarum dan gunting. Apabila melihat mereka pada waktu itu, saya memarahi dir sendiri kenrana saya tidak dapat membantu Mengapa?! Mengapa?! Mengapa saya perlu melihat sesuatu yang sangat kejam!Hidup kanak-kanak ini sangat sengsara, sedangkan pakaian tidak diberikan kepada mereka, inikan pula makanan. sudah beberpaa hari mereka tidak menjamah sebarang makanan dan minuman. Hidup mereka hanyalah ditemani darah!

Saya bertanya kepadanya: Mengapa kamu memukul mereka setiap hari?, berapa umur anak-anak awak?

Bapa: Saya tidak tahu
saya bertanya lagi : Saya menjadi marah lalau memukulya, lalu saya bertanya lagi, Adakah kamu tidak suka kepada anak kamu?
Bapa: Saya sayangkan anak saya, kerana itulah saya memukul mereka!

Cerita mengenai Pengalaman dan ketabahan kanak-kanak itu tersebar ke seluruh hospital, semau prang yang hadir menitiskan air mata. Seorang makcik membantu kanak-kanak ini berpakain, dan membawa beberapa keping roti dan susu untuk kanak-kanak untuk makan. Seorang nenek tua itu berkata sambil menangis: “Kanak-kanak yang baru berusia lima tahun telah bmenghadapi kesusahan ini, dan menjalani pembedahan tanpa bius adalah sesuatu yang juga orang dewasa tidak dapat bertahan tanpa menjerit Namun, kanak-kanak ini tidak pun menitiskan air mata Bagaimana boleh dia.. menjadi bapa seperti ini? kanak-kanak hidup lebih teruk daripada anjing. ”Dalam kurang dari lima minit, sebungkus roti telah habis dimakan, si kakak berkata kepada saya: Mereka tidak makan selama dua hari. Mereka tidak pernah makan roti ini sebelum ini. Ia benar-benar lazat. Kemudia saya dapat tahu seumur hidup mereka hanya pernah makan mee segera sahaja!

No comments:

Post a Comment