Thursday, March 28, 2013

Haiwan Pelik Menyerupai "Peter Pan" Ditemui Di Derbishire


Haiwan Pelik Menyerupai "Peter Pan" Ditemui Di Derbishire | Di suatu kawasan pedalaman Derbyshire Countryside, England, seorang warga tempatan menemui sejenis makhluk yang pada mulanya kelihatan seperti seorang bayi. Namun setelah diamati secara dekat, warga tersebut mendapati makhluk tersebut menyerupai seorang manusia tetapi mempunyai sayap. Pihak polis telah mengambil makhluk tersebut untuk dikaji.

Menurut laporan dari hasil X-ray, makhluk tersebut memiliki struktur tulang mirip dengan susunan tulang pada badan, tetapi pada badannya terdapat sedikit rongga seperti serangga. Uniknya, ia juga memiliki rupa bentuk mirip dengan manusia. Mempunyai 2 tangan lengkap dengan 5 jari, dua kaki dan pada bahagian kepalanya terdapat lapisan jaringan kulit sangat tipis yang ditumbuhi rambut berwarna perang keemasan.

Lebih menyukarkan, makhluk ini mempunyai sayap dan badannya pula tersangat kecil di antara 10-20 cm tingginya. Mayatnya juga tidak membusuk malah mengering dan sama sekali tidak mengeluarkan bau busuk. Pada struktur sayapnya pula, ianya seolah-olah daun. Sayapnya mirip dengan struktur sayap serangga.

Sampai sekarang, pasukan forensik yang meneliti jasad makhluk ini belum dapat mengenal pasti sepenuhnya mengenai spesis (jenis) dan identiti makhluk terbabit. Menurut kesimpulan yang didapati, makhluk tersebut memilik struktur DNA mirip dengan DNA manusia, namun ianya terdapat banyak persamaan dengan serangga.

No comments:

Post a Comment