Wednesday, March 6, 2013

Kes Buli Pelajar UiTM Sabah - Video Sudah Tersebar Luas!

buli pelajar uitm sabah

Kes Buli Pelajar UiTM Sabah - Video Sudah Tersebar Luas! | Nampaknya rakyat Malaysia makin hari makin tidak matang. Kes buli masih wujud bukan sahaja di kalangan budak sekolah, bahkan di kalangan pelajar bertaraf Universiti. Ini sangat memalukan dan menjatuhkan maruah apabila perkara ini berlaku di UiTM di mana semua pelajar adalah rakyat Bumiputra.

Terkini, sebuah rakaman yang menunjukkan beberapa orang pelajar lelaki dan perempuan sedang melakukan ‘ragging’ pelajar lain telah tersebar secara meluas sejak semalam. Difahamkan kes ini melibatkan pelajar-pelajar Universiti Teknologi MARA (UiTM), Sabah. Walaupun pada mulanya video yang dimuatnaik itu telah dipadam, namun seseorang sempat memuat-turun video berkenaan dan memuat-naik semula.


Berdasarkan rujukan saya, pihak universiti telahpun mengetahui tentang video berkenaan dan siasatan telahpun dijalankan. Tindakan yang bersesuaian bakal dikenakan ke atas pelajar yang melakukan perbuatan tersebut. Berikut adalah kenyataan daripada pihak terbabit.


No comments:

Post a Comment