Sunday, March 10, 2013

Kenaikan Gaji Kakitangan Awam 2013 - PM Umum Hari Ini


Kenaikan Gaji Kakitangan Awam 2013, Kenaikan Gaji Kerajaan 2013, Pengumuman Kenaikan Gaji 2013, Semakan Online Kenaikan Gaji.

Kenaikan Gaji Kakitangan Awam 2013 - PM Umum Hari Ini | Hari ini Perdana Menteri Malaysia dijangkakan akan mengumumkan berita gembira kenaikan gaji dan elaun buat kakitangan awam. Kakitangan  awam sedang menanti berita gembira yang telah beberapa kali dinyatakan oleh Timbalan Perdana Menteri Malaysia sebelum ini..

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak akan hadir pada Sesi Amanat Perdana Menteri kepada kakitangan kerajaan di Putrajaya hari ini. Desas desus mengatakan Perdana Menteri akan mengumumkan berita gembira untuk semua kakitangan awam dalam perjumpaan ini.

Perdana Menteri sudah tentunya mengambil peluang ini untuk mengumumkan sesuatu kepada kakitangan awam sebelum PRU13.  Kakitangan awam adalah merupakan jumlah pengundi yang besar dan menjadi penentu kemenangan kepada mana-mana parti.

Datuk Omar Osman berkata, pengumuman Perdana Menteri itu diharap akan menceriakan hampir 1.4 juta kakitangan awam termasuk 15,000 kakitangan awam yang dijadual menghadiri pertemuan tersebut.

''Apa sahaja keputusan Perdana Menteri biarlah menjadi penyuntik semangat dan melegakan kakitangan awam.

''Saya percaya mereka juga telah lama menanti khabar selepas pembatalan Skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) September lalu," katanya kepada Utusan Malaysia pada Persidangan Kebangsaan Anggota Badan Berkanun di sini hari ini.Omar mengulas harapan CUEPACS terhadap pengumuman yang dinanti-nantikan oleh kakitangan awam melibatkan tuntutan yang dikemukakan oleh kesatuan itu sepanjang tahun lalu.

Antaranya membabitkan kadar kenaikan elaun tetap dan elaun perumahan, semakan kenaikan gaji maksimum, kenaikan gred dan penambahbaikan sistem perkhidmatan sekarang berikutan pembatalan SBPA.

''Adalah penting tuntutan-tuntutan itu dipenuhi kerana perkara tersebut merupakan antara pemangkin dalam memastikan kakitangan awam menjalankan tugas secara lebih gigih dan berintegriti," katanya.

Update Kenaikan Gaji Kakitangan Awam 2013

LIVE STREAMING PENGUMUMAN KENAIKAN GAJI KAKITANGAN AWAM 2013

No comments:

Post a Comment